آموزش واژگان انگلیسیلغات کتاب 1100 واژه

روز دوم از هفته اول 1100 واژه | لغات هفته اول 1100 روز دوم

در این درس به آموزش لغات روز دوم  از هفته اول 1100 واژه خواهیم پرداخت. این درس شامل 5 لغت اصلی می باشد. شما کلمات و لغات درس دوم از هفته اول کتاب 1100 واژه را در زیر مشاهده خواهید کرد. در ادامه نیز متن کوتاهی را مشاهده خواهید کرد که واژگان جدید 1100 در آن به کار برده شده اند.

معنی تلفظ کلمه
فراوان بودن، پر بودن /əˈbaʊnd/ abound
تکنولوژی، فناوری /tekˈnɑːlədʒi/ technology
پیش بینی کردن، پیشگویی کردن /prɑːɡˌnɑːstɪˈkeɪt/ prognosticate
آدم آهنی، ربات /ɔːˈtɑːmətən/ automaton
زن شوهر کرده، کدبانو و خانه دار /ˈmeɪtrən/ matron

متن روز دوم از هفته اول 1100 واژه

Solving the Servant Problem

The worlds of science-fiction abound with wonders. Yet modern technology progresses so rapidly that what may be today’s wild dream may be next year’s kitchen appliance. A British scientist has prognosticated that within ten years every suburban matron will have her own robot servant. One task this domesticated automaton will not have to contend with will be scouring the oven because even today the newest ranges can be “programed” to reduce their own baked-on grime to easily disposed of ashes.


حل مشکل خدمتکار

در دنیاهای علمی تخیلی، پر از شگفتی است. با این وجود فناوری با چنان سرعتی پیشرفت می کند که ممکن است آنچه امروز رویایی و خیالی است سال بعد وسیله آشپزخانه باشد. دانشمندی بریتانیایی پیش بینی کرده است که طی ده سال، تمام خانم های خانه دار حومه شهر، ربات پیش خدمت خود را خواهند داشت. یکی از کارهایی که این آدم ماشینی خانگی مجبور نیست با آن دست و پنجه نرم کند، پاک کردن اجاق است چون حتی امروز هم میتوان جدیدترین انواع اجاق گاز را طوری “برنامه ریزی” کرد که چرک و سیاهی هنگام پخت را به خاکسترهایی کاهش دهند که به سادگی از بین می روند.


کلمات کتاب 504

سید سجاد حسنی

دبیر زبان انگلیسی با مدرک کارشناسی از دانشگاه فرهنگیان همدان. مدرس زبان انگلیسی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا