آموزش واژگان انگلیسیلغات کتاب 1100 واژه

روز سوم از هفته ششم 1100 واژه | لغات هفته ششم 1100 روز سوم

روز سوم از هفته ششم 1100 واژه

در این درس به آموزش لغات روز سوم از هفته ششم 1100 واژه خواهیم پرداخت. این درس شامل 5 لغت اصلی می باشد. شما کلمات و لغات درس سوم از هفته ششم کتاب 1100 واژه را در زیر مشاهده خواهید کرد. در ادامه نیز متن کوتاهی را مشاهده خواهید کرد که واژگان جدید 1100 در آن به کار برده شده اند.

معنی تلفظ کلمه
کوچک شمردن، دست کم گرفتن /dɪˈspærɪdʒ/ disparage
درخور تحسین، ستودنی /ˈlɔːdəbl/ laudable
ناکامی، شکست /fiˈæskoʊ/ fiasco
جویدن /ˈmæstɪkeɪt/ masticate
پرهیز کردن از، دوری کردن از /ɪsˈtʃuː/ eschew

Hold That Nobel Prize!

Speaking of inventions and discoveries, I just learned that an eminent scientist in Ohio has developed a pill that contains all the nutritive value of three complete meals. In addition to providing us with the vitamins and minerals we need daily, this pill also gives a feeling of fullness. According to its sponsors, the pill will nourish and satisfy. I hate to disparage such a laudable achievement, but to me it seems like a most objectionable discovery. Rather than a scientific triumph, I’d be inclined to label it as an egregious blunder, a scientific disaster, a laboratory fiasco. Is there anyone in his right mind who thinks that a pill can replace the pleasures of devouring hot corn bread, masticating on a thick steak, biting into crisp french fries, or attacking a chocolate sundae? I’m afraid that this is one pill I’ll have to eschew from chewing.


آن جایزه نوبل را بگیر

حال که صحبت از اختراع و اکتشاف شد، اخیرا متوجه شدم که یکی از دانشمندان برجسته ی “اوهایو” قرصی را ساخته است که تمام ارزشهای غذایی سه غذای کامل را در بر دارد. این قرص علاوه بر این که به ما مواد معدنی و ویتامین هایی را ارائه می‌دهد که روزانه به آنها نیازمندیم، به ما احساس کمال نیز می‌دهد. بر طبق نظر سرمایه گذارانش، این قرص می‌تواند ما را سیر و تغذیه کند. از این که چنین دستاورد قابل تحسینی را دست کم بگیرم تنفر دارم، اما برای من این قرص همچون یک اکتشاف بسیار بد است. بجای آنکه آن را دستاورد علمی بنامم، مایلم آن را خطایی وقیح، فاجعه ای علمی و یک شکست آزمایشگاهی بنامم. آیا هیچ آدم عاقلی وجود دارد که فکر کند یک قرص می‌تواند جایگزین لذات بلعیدن نان ذرت داغ، جویدن یک استیک سفت، گاز زدن به سیب زمینی سرخ کرده ی ترد و یا یورش بردن به یک بستنی میوه ای شود؟ متاسفم که این یکی از قرصهایی است که مجبورم از جویدن آن پرهیز کنم.


زمان ها در زبان انگلیسی

سید سجاد حسنی

دبیر زبان انگلیسی با مدرک کارشناسی از دانشگاه فرهنگیان همدان. مدرس زبان انگلیسی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا